Váš osobný kuchár už viac ako 13 rokov

Košík je prázdny

Zdravý mikulášsky balíček

Rady pre zdravie / 5. 12. 2018

Na deň sv. Mikuláša deti ako každý rok budú netrpezlivo čakať na prekvapenie. Balíček ale nemusí byť plný nezdravého cukru. Jeho obsah môžete zameniť za rovnako chutné, ale oveľa zdravšie pochúťky, ktoré deťom okrem sladkej chuti zabezpečia i veľa vitamínov a minerálov. Ak chcete, aby vaše deti dostali od Mikuláša trochu kvalitnejší a zdravší balíček, môžete sa inšpirovať nasledovnými tipmi a radami.

Zdravý mikulášsky balíček

CUKRÍKY A LÍZANKY

Mnohé deti ich nájdu vo svojich mikulášskych balíčkoch. Je nám však jasné, že práve lízanky a tvrdé cukríky sú pre detské zuby pohromou. Ako alternatívu im môžeme do balíčka pribaliť napríklad lízanky z javorového sirupu alebo hroznového cukru. Hoci sú tiež poriadne sladké, sú aspoň o niečo zdravšie než klasické lízanky.

Namiesto cukríkov sušené ovocie. Ideálne je, ak si zvolíte sušené ovocie v bio kvalite, ktoré nie je sírené či inak chemicky upravované a je teda vhodné na priamu konzumáciu. Sušené marhule, hrozienka, slivky či jabĺčka alebo iné druhy ovocia, dodajú deťom okrem energie aj kopec zdraviu prospešných látok, ako železo, horčík, vápnik, zinok a iné.

ČOKOLÁDA

V žiadnom mikulášskom balíčku nesmie chýbať čokoláda. Ak chcete svojim deťom dať naozaj kvalitnú čokoládu, vyberte im horkú čokoládu s čo najvyšším podielom kakaa. Taká dodá deťom aj zdraviu prospešné látky, ako železo či antioxidanty. Je síce drahšia a keďže nie je taká sladká ako mliečna či biela čokoláda, nemusí všetkým deťom chutiť. Často je to však len sila zvyku.

Pokiaľ nechcete dávať svojim deťom horkú čokoládu a predsa len ste radšej za tú mliečnu, vyberajte kvalitnú čokoládu a vyhýbajte sa kakaovým pochúťkam (označované „kakaová pochúťka“ alebo „pochúťka z kakaovej polevy“ či „cukrovinka“ a podobne).

SUŠENÉ OVOCIE

Skúsili ste niekedy nesladený bio sušený ananás alebo mango? Ohromná vôňa a slad, ktorý sa len tak rozplýva na jazyku, sa s ich bežne vysušenými verziami nedá porovnať. Hrozienka, jablká a hrušky sú už v našich končinách vo svojej vysušenej verzii dobre známe, ale deti často nadchne niečo nové, nepoznané, niečo čo môžu objaviť a preskúmať.

To platí aj v gastronómii. Vďaka kvalitne vysušenému ovociu bez pridania síry a cukru deťom do balíčka pridáme mnoho vitamínov (hlavne A, B1, B2, B3, B6, C a E), minerálov (draslík, horčík, vápnik, železo, mangán, meď a fosfor), vlákninu, fytochemikálie a antioxidanty.

BMI KALKULAČKA

Neviete, akú veľkosť porcie si vybrať?
Stačí pár klikov a ste v obraze!

Vypočítať veľkosť porcie

ROVNO K OBJEDNÁVKE

Už ste si vybrali svojho favorita?
Nestrácajte čas a KLIKNITE!

Rýchla objednávka
facebook-icon