Mýty o chudnutí

Rady pre zdravie / 4. 12. 2018

Pozreli sme sa bližšie na zúbky štyrom najčastejším mýtom o rýchlom chudnutí. A veríme, že im už nikdy neuveríme!

Mýty o chudnutí

Prvý mýtus: Cica nejedz!

Túto vetu poznáme ako „cica nežer“ :-) Ale veľkú chybu urobíme, keď sa rozhodneme zhadzovať nadbytočné kilá hladovaním. Aj keď, samozrejme, počas prvých dní hladovky viditeľne schudneme, ale len preto, že sa z tela vylúči viac vody.

Odborníci varujú, že takýmto spôsobom sa zbavíme časti svalovej hmoty, na ktorej budú visieť naše nevábne tukové vankúšiky. A upozorňujú, že po troch hodinách hladovania sa metabolizmus zabrzdí, telo začne šetriť tuky a prvé jedlo, ktorým prerušíme hladovanie sa uloží práve do tukových zásob...

Preto kto chce schudnúť, potrebuje správne jesť a nie hladovať.

Druhý mýtus: Cvič ráno nalačno

Pamätám si na kolegyňu, ktorá začala s veľkým zápalom cvičiť v posilňovni a za zázrak na spaľovanie tukov považovala poriadne cvičenie ráno nalačno. Hneď aj vytiahla tričko a ukazovala mi, ako jej tukové zásoby z tela akoby mávnutím čarovného prútika zmizli. Mám sa rada a preto sa mi zdalo takéto počínanie týraním vlastného tela. A počas môjho pátrania dali sedliackemu rozumu zapravdu aj odborníci, ktorí podobné aktivity neodporúčajú, pretože spôsobujú telu zbytočný šok. Akceptujú len malé ranné rozcvičenie, ktoré spotrebuje zvyšky zásob energie a preberie metabolizmus.

Tretí mýtus: Jedz veľa ovocia

Je to pre mňa veľmi lákavý mýtus, určite by som mu uverila hneď. Ovocie je totiž sladučké a najmä džúsy mi robia rovnaký pôžitok ako poriadny kusisko sacher torty. No, ale stop. Určite sa neodporúča nahrádzať zeleninu ovocím a už vôbec nie sladučkými ovocnými džúsmi. Pretože ovocie obsahuje veľa cukru – fruktózy, ktorá prispieva svojou troškou k zväčšovaniu tukových zásob. Keď však zaradíte ovocie na desiatu, namiesto sladkostí, je to ideálna voľba.

Štvrtý mýtus: Vylúč tuky

Nemáme rady svoje nadbytočné tukové zásoby, preto je tak veľmi ľahké aj tomuto mýtu uveriť. Tuky však naše telo potrebuje na správne fungovanie podobne, ako iné živiny.

Musíme však hneď dodať, že veľa tukov neprospieva zdraviu. Aj počas chudnutia naša potrava musí obsahovať tuky, z rastlinných olejov a rýb. Podľa odborníkov je ideálne, keď tuky pokrývajú 30 až 35 percent z nášho celkového príjmu energie.

Piaty mýtus: Vypi veľa vody

No, pri tomto mýte platí, že s ničím v živote sa to nemá preháňať, ani s vodou! Ale koľko je už veľa a koľko je málo? Pri diéte sa odporúča vypiť 2 –3 litrefiltrovanej alebo prevarenej vody denne. Odborníci na chudnutie odporúčajú asi 4 dcl na10 kghmotnosti. Dôležité je piť rovnomerne počas dňa, nezapíjať jedlo veľkým množstvom tekutiny. Ak budeme piť priveľa vody, môže naše telo zbytočne vyplavovať živiny, ktoré sú nevyhnutné na jeho správne fungovanie.

Pitie vody a chudnutie, to je celá veda, preto sa tejto téme budeme venovať už na budúci týždeň. :-)

BMI KALKULAČKA

Neviete, akú veľkosť porcie si vybrať?
Stačí pár klikov a ste v obraze!

Vypočítať veľkosť porcie

ROVNO K OBJEDNÁVKE

Už ste si vybrali svojho favorita?
Nestrácajte čas a KLIKNITE!

Rýchla objednávka
facebook-icon