Minikurz behania

Kategórie
 
 
 
 
 

Minikurz behania

Minikurz behania

K pohybu ma dohnala neodolateľná túžba zbaviť sa nevzhľadných tukových vankúšikov. Začala som s chôdzou a s pohodlným posilňovaním.
Endorfíny ma však dostávali do takej náladičky, že som pritvrdila a začala behať. Dnes priznávam, milujem to... viac ako palacinky.

 

Trvá to už rok, na svet sa usmievam ako „lečo“ a nedokážem si spomenúť, aký je život bez poriadnej dávky hormónov šťastia a dobrej nálady, ktoré mi zalejú mozog po polhodinke aeróbnej aktivity. Je pravda, že počtu dní v pyžame a prečítaných kníh je už ako šafranu, ale cítim sa plná energie, akoby som mala šestnásť a život pred sebou.

Onedlho oslávim štyridsiatku a mám za sebou už niekoľko „zbesilých“ pokusov stať sa športovkyňou zo dňa na deň, preto som vedela, čo na začiatok potrebujem. Rozcvičím sa chôdzou, vynikajúce sú naťahovacie cvičenia, možno si zo školy spomeniete na „bežeckú abecedu“.

Aby mi „neodišli“ kolená behám po mäkkom povrchu, teda štrkovom, hlinenom chodníku, po tráve a nedám dopustiť na kvalitné tenisky. Pomohli mi dobre došľapovať, nie je totiž dobré našľapovať priveľmi na špičku a ani na pätu, dávam pozor na správny pohyb paží a nehrbím sa.

Začínala som tak, že som striedala beh s chôdzou, aby som srdce pomaly zvykala na väčšiu aeróbnu záťaž a nedostávala sa do situácie: „pomóóóc, sdrce mi vyskočilo z hrude!“ Nebolo to vôbec ťažké, pretože ranná relaxačná hodinka medzi stromami a jazierkami bola zaujímavejšia ako moje snahy stať sa superbežkyňou zo dňa na deň.

Môj tip: Ak si potrebujete overiť, či vaše tempo v začiatkoch tréningu nie je privysoké, nahovorte na behanie aj kamarátku a počas celej polhodinky sa rozprávajte. Áno, tak má vyzerať začiatočnícke tempo. A máte aj bonus navyše: rannú psychohygienu so spriaznenou dušou.

Tradičnému problému „au, pichá ma v boku“ úspešne predchádzam tak, že plynulo dýcham nosom aj ústami. Pichaním v boku sa totiž telo snaží povedať: dýchaš prirýchlo, plytko alebo nepravidelne. Snažím sa dýchať pokojne a do brucha. Chcela som beh použiť ako tukožrúta, preto som zvolila pomalšie tempo a začínala s tridsiatimi minútami. A funguje to!

Chcete byť v trende? Behanie je teraz hitom číslo jeden, ako huby po daždi vyrástli aj blogy o tomto fenoméne. Sme svedkami zvláštnych módnych trendov. Státisíce ľudí napríklad behá v noci s baterkami na hlavách a rozmohli sa aj vedecké štúdie, ktoré nočné športovanie odporúčajú. Vyskúšať môžete aj množstvo bežeckých aplikácií, ktoré dokážu odmerať čas aj priemernú rýchlosť behu.

 

 
 
 
Programy
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia